elektronikus levél

Elektronikus levelet az tud küldeni, aki rendelkezik e-mail címmel, vagyis a levelek küldésére, fogadására és tárolására alkalmas postafiókkal. Az e-mail cím általános formája: felhasználónév@kiszolgálónév ahol a kiszolgálónév a címzett által használt postafiók levelező szerverének a neve, a felhasználónév pedig az a név (azonosító), amellyel a címzett a postafiók-kiszolgáló felhasználói adatbázisában szerepel. A levelek kezelését a levelező szerver végzi. A postafiókok eléréséhez protokollokat (SMTP, POP3, IMAP) használunk. Az e-mail üzenet fejlécre és törzsre osztható. A fejléc tartalmazza a címzett és a feladó e-mail címét, a levél tárgyát és az üzenetküldés időpontját, opcionális (pl. a másolat, a rejtett másolat és a válaszcím mezők) adatokat. A törzsrész tartalmazza magát az üzenetet. A levélhez különböző mellékletek (állományok) csatolhatók. A levelezéshez levelező programra van szükség, amely lehet telepítve a saját számítógépünkre, vagy lehet weben elérhető (webmail).

Tudományterület:

Forrás:

Orbán Anna: Közigazgatási portálok a gyakorlatban, Nemzeti közszolgálati Egyetem, 2017, pp. 15-16.

Szerző:

Relációk