front office
A front office a hivatal ügyfélkapcsolati, ügyfélszolgálati oldala, amely biztosítja az ügyfél érintkezését a hivatallal számos csatornán keresztül (személyesen, levélben, telefonon, SMS üzenet formájában, elektronikus úton). A csatornák közötti választás lehetőségét az ügyfelek számára jogszabály biztosítja. Az e-közigazgatásban a front office valamennyi elektronikus kommunikációs csatornát jelenti, amelyen a hivatal és az ügyfél adatot cserél. A kapcsolattartás lehetséges formái: írásbelinek minősülő elektronikus út (pl. ÁNYK űrlap küldés), hangkapcsolatot biztosító elektronikus út (pl. telefon, Skype), egyéb elektronikus út (pl. e-mail, SMS, üzenetküldő szolgáltatások). Az e-közigazgatás legfontosabb front-office moduljai: ügyfélkapcsolat-kezelés, ügyfél azonosítás, hitelesítés, közérdekű, közhasznú információk megjelenítése, ügyintézési szolgáltatások nyújtása, ügyfél-fórum, ügyfél-levelezés, (hitelesített) dokumentumok küldése/fogadása, elektronikus fizetés stb.
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
táblázatkezelő
A közigazgatásban felhalmozódó nagy mennyiségű adat elemzésére, kimutatások, statisztikák készítésére táblázatkezelő program használható. A táblázat celláiba adatokat rögzítve, képletek és függvények (matematikai, statisztikai, logika, pénzügyi, kereső stb.) alapján azokból származtatott...Tovább olvasome-learning
Az e-learning általános értelmezése alatt azt az infokommunikációs technológiával és módszertannal alátámasztott interaktív tanulási folyamatot értjük, ahol a tananyag, az oktató (mentor, tutor) és a hallgató kapcsolata informatikai eszközök segítségével...Tovább olvasomelektronikus aláírás
Az elektronikus aláírás olyan elektronikus adat, amelyet más elektronikus adatokhoz csatolnak, illetve logikailag hozzárendelnek, és amelyet az aláíró aláírásra használ. Létrehozásához szükség van egy kulcspárra. Az e-aláírásnak több fajtája van:...Tovább olvasomkormányzati elektronikus aláírás ellenőrzés
Az állam kormányzati elektronikus aláírás ellenőrzési szolgáltatást biztosít a hatóságok számára. A Kormányzati elektronikus aláírás ellenőrzési szolgáltatás keretében a szolgáltató ellenőrzi az elektronikus dokumentumon elhelyezett elektronikus aláírás, elektronikus bélyegző érvényességét,...Tovább olvasomvirtuális magánhálózat
Az internetes felületen való biztonságos kommunikáció megvalósításához virtuális magánhálózati (VPN ) technológiák használhatók. A VPN valamely VPN gazda (VPN felhasználói számára VPN menedzselési szolgáltatást biztosító és az adott VPN használati...Tovább olvasomprotokoll (informatika)
A hálózat gépeinek az együttműködése megkívánja a kommunikáció egységesítését, szabványosítását, amit a protokollok biztosítanak. Az informatikában a protokoll egy egyezmény, vagy szabvány, amely leírja, hogy a hálózat résztvevői miképp tudnak...Tovább olvasominformatika
Az informatika interdiszciplináris fogalom, amely átfogja a számítógéptudomány és a számítástechnika alkalmazás, a mikroelektronika és a mikroelektronikai alkalmazás, a telekommunikáció, a szervezés és vezetés, a társadalom- és műszaki tudományok vonatkozó...Tovább olvasomkormányportál
A Kormány hivatalos webes kommunikációs eszköze a www.kormany.hu kormányportál. A Kormányportál a kormányzat és a minisztériumok anyagait egy helyen, egységes szerkezetben, a közzétételi kötelezettségnek megfelelő módon, magyar és angol nyelven,...Tovább olvasomszövegszerkesztő
A közigazgatási szervek munkatársai által végzett ügyviteli tevékenység jelentős hányadát az iratelőállítás teszi ki. A hivatalos levelek, jelentések, beszámolók, utasítások, határozatok nagy tömege igényli a szöveges típusú adatok számítógépes feldolgozását....Tovább olvasomback office
A back office kifejezés a hivatali munka hátterére (belső folyamatokra, háttérirodára) utal. A back office (belső, szolgáltatói oldal) biztosítja a front office (ügyféloldali) szolgáltatások hátterét, azok hatékony megvalósulását. Back office-nak...Tovább olvasomelektronikus fizetés
Az elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER) közigazgatási elektronikus ügyintézéshez illeszkedő elektronikus fizetési és a közigazgatási hagyományos ügyintézéshez kapcsolódó elektronikus fizetési szolgáltatást (KEÜSZ) nyújt úgy, hogy lehetővé teszi az egy...Tovább olvasomügyfél
Ügyfél az elektronikus ügyintézést biztosító szerv feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben ügyfélként, félként vagy az eljárás alanyaként, az eljárás egyéb résztvevőjeként, a szolgáltatás igénybe vevőjeként vagy ezek képviselőjeként részt vevő...Tovább olvasomelektronikus kapcsolattartás
A hatóság írásban, a 2015. évi CCXXII. törvényben meghatározott elektronikus úton (írásban), vagy személyesen, írásbelinek nem minősülő elektronikus úton (szóban) tart kapcsolatot az ügyféllel és az eljárásban résztvevőkkel. Elektronikus a...Tovább olvasomrendelkezés nyilvántartás
Rendelkezési nyilvántartás (RNY) olyan központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ), amelynek keretein belül a szolgáltató a természetes személyek ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván. A szolgáltatás lehetővé teszi a rendelkezések megtételét azonosítási,...Tovább olvasomalapnyilvántartás
Alap-vagy köznyilvántartások az adott területen élő személyek, működő szervezetek, események adatait közhiteles módon tárolják. A nyilvántartások vezetését, az említett területeken végbemenő változások aktualizálását rendszerint törvények rögzítik. Az országos alapnyilvántartások azonos...Tovább olvasomkormányzati célú hálózat
Kormányzati célú hálózatok: Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG), Egységes Digitális Rádiótávközlő Rendszer (EDR), Zártcélú Rendészeti Hálózat (ZRH), KÖZNET, K-600/KTIR. Az NTG a közigazgatási, rendvédelmi (bevándorlási) szervezetek teljeskörű távközlési hálózati szolgáltatási igényeit...Tovább olvasomadatbázis
Az adatbázis összetett logikai szerkezettel rendelkező adatok szervezett összessége, melyre jellemző az adatok központilag szervezett és osztott felhasználása és az adatfüggetlenség magas szintjének biztosítása. Az adatbázisok célja az adatok megbízható,...Tovább olvasomszámítógép-hálózat
A számítógép-hálózat egymással kommunikálni képes számítógépek rendszere, amely lehetővé teszi a hálózatban levő számítógép felhasználója számára, hogy másokkal kommunikáljon, illetve más számítógépek erőforrásait is használhassa. A hálózat lehetőséget biztosít például...Tovább olvasomadatpolitika
Nemzeti szinten az adatpolitika elsősorban az állami intézményrendszerhez tartozó, tehát alapvetően közfeladatot ellátó szervezetek összessége által folytatott adathozzáférési gyakorlatok vonatkozásában deklarálja a legfontosabb működési elveket. Azon döntések és intézkedések, amelyek...Tovább olvasomkliens (hálózatban)
A kliens-szerver architektúrákban a számítógépek két fő típusát különböztethetjük meg, a kiszolgálót (szervert), központi gépet és az ügyfélt (klienst), felhasználói munkaállomást. Az ügyfél (kliens) olyan számítógép, amely egy másik számítógép...Tovább olvasom