front office
A front office a hivatal ügyfélkapcsolati, ügyfélszolgálati oldala, amely biztosítja az ügyfél érintkezését a hivatallal számos csatornán keresztül (személyesen, levélben, telefonon, SMS üzenet formájában, elektronikus úton). A csatornák közötti választás lehetőségét az ügyfelek számára jogszabály biztosítja. Az e-közigazgatásban a front office valamennyi elektronikus kommunikációs csatornát jelenti, amelyen a hivatal és az ügyfél adatot cserél. A kapcsolattartás lehetséges formái: írásbelinek minősülő elektronikus út (pl. ÁNYK űrlap küldés), hangkapcsolatot biztosító elektronikus út (pl. telefon, Skype), egyéb elektronikus út (pl. e-mail, SMS, üzenetküldő szolgáltatások). Az e-közigazgatás legfontosabb front-office moduljai: ügyfélkapcsolat-kezelés, ügyfél azonosítás, hitelesítés, közérdekű, közhasznú információk megjelenítése, ügyintézési szolgáltatások nyújtása, ügyfél-fórum, ügyfél-levelezés, (hitelesített) dokumentumok küldése/fogadása, elektronikus fizetés stb.
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
különleges adat
A személyes adatoknak azt a csoportját, amelyek kezelése többletgaranciákhoz van kötve, különleges, vagy szenzitív adatoknak nevezzük. Különleges adat: a faji eredetre, a nemzetiséghez tartozásra, a politikai véleményre vagy pártállásra, a...Tovább olvasom ...elektronikus okirat
Az okirat az eljárásjogokban olyan bizonyítási eszköz, amely a benne foglalt tények, adatok, nyilatkozatok, körülmények, cselekmények valódiságát bizonyítja. Az okirat keletkezése alapján lehet eredeti, illetve másolat. A másolat lehet egyszerű,...Tovább olvasom ...minősített adat
A közérdekű vagy közérdekből nyilvános adat megismerhetőségét korlátozza, ha az a 2009. évi CLV. törvény szerint minősített adat. Nemzeti minősített adat, amelyről a minősítő a minősítési eljárás során megállapította, hogy...Tovább olvasom ...elektronikus közzétételi kötelezettség
Az Infotv. szabályozza az elektronikus közzétételi kötelezettséget. A törvény alapján kötelezően közzéteendő közérdekű adatokat internetes honlapon, digitális formában, bárki számára, személyazonosítás nélkül, korlátozástól mentesen, kinyomtatható és részleteiben is adatvesztés és...Tovább olvasom ...kockázatkezelés (informatika)
A kockázatkezelés (szűkebb értelemben) az elektronikus információs rendszerre ható kockázatok csökkentésére irányuló intézkedésrendszer kidolgozása. A kockázatkezelési tevékenység tágabb értelemben a kockázatkezelés teljes folyamatára kiterjed: a kockázatok azonosítására, felmérésére, a kockázatok...Tovább olvasom ...kormányzati adatközpont
A kormányzati szolgáltatási platform minden szereplő számára egységes logikai rendszerben kiépült hálózati és kormányzati adatközponti infrastruktúrán, szabványosított kapcsolórendszereken elérhető szakrendszerek csatlakozásával, szabályozott elektronikus szolgáltatások igénybevételét, összefoglalóan a korszerű elektronikus közigazgatás...Tovább olvasom ...adatkezelés
Adatkezelés az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen a gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy...Tovább olvasom ...rendelkezés nyilvántartás
Rendelkezési nyilvántartás (RNY) olyan központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ), amelynek keretein belül a szolgáltató a természetes személyek ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván. A szolgáltatás lehetővé teszi a rendelkezések megtételét azonosítási,...Tovább olvasom ...adatvagyon
A nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások fokozottabb védelméről szóló 2010. évi CLVII. törvény értelmező rendelkezése szerint a közfeladatot ellátó szervek által kezelt közérdekű adatok, személyes adatok és közérdekből nyilvános...Tovább olvasom ...elektronikus közszolgáltatás
Elektronikus közszolgáltatás fogalmát 2009-ben vezette be az Ekszt. Az elektronikus közszolgáltatás fogalma kiterjed a törvény által elektronikus szolgáltatás nyújtására kötelezettek, valamint az egyéb elektronikus szolgáltatást nyújtó szervezetek törvényben szabályozott hatósági...Tovább olvasom ...adatforrás
Az adatforrás azon adathely, adatfelvétel vagy szervezet megjelölése, ahonnan az adat származik. Az adatforrás fogalmának számos jelentése ismert. Kutatási adatforrás minden olyan személy, szervezet, objektum vagy jelenség, amely a kutatás...Tovább olvasom ...virtuális ügyfélszolgálat
Az interaktív virtuális ügyfélszolgálati (IVÜSZ) rendszerben az igénybevevő az interaktív virtuális ügyfélszolgálatot biztosító ügyintézővel kép vagy hang kapcsolatba, illetve alkalmazás függő adatkapcsolatba kerül. Az interaktív virtuális ügyfélszolgálati szolgáltatásnál az ügyfél...Tovább olvasom ...dokumentumhitelesítés (azonosítás)
Az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (AVDH) olyan központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ), amely keretében a szolgáltató az ügyfél által rendelkezésre bocsátott nyilatkozatot az általa igazolt személyhez rendeli, majd a személyhez rendelést...Tovább olvasom ...hibrid szolgáltatás
Az elektronikus irat hiteles papír alapú irattá alakítása hibrid szolgáltatás (KEÜSZ) keretében a szolgáltató (Magyar Posta Zrt.) a 451/2016. Korm. rendeletben meghatározott rögzített módon, meghatározott formai és tartalmi elemek megjelenítésével...Tovább olvasom ...webböngésző
A világhálón szörföléshez böngésző (browser) programra van szükség. A böngészők alapfunkciói: weblapok megtekintése, navigálás (szörfölés) a weboldalak között, a weblapok egészének, vagy egyes részeinek a mentése, nyomtatása, a gyakran látogatott...Tovább olvasom ...elektronikus tájékoztatás
Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az ügyek elektronikus intézéséhez szükséges vagy azt segítő, rendeletben meghatározott tartalmú tájékoztatást – önállóan vagy más elektronikus ügyintézést biztosító szervekkel együtt – közzéteszi olyan módon,...Tovább olvasom ...portál
Portál egy web böngésző segítségével elérhető információs rendszer, amely egyetlen pontból, integrált módon, személyre szabható, rugalmas elérési lehetőséget biztosít a portál felhasználói számára fontos információkhoz és szolgáltatásokhoz. A portálokon megjelenített...Tovább olvasom ...közösségi hálózat
A közösségi háló(zat) egyének és/vagy szervezetek kapcsolati hálója, rendszere. A Web 2.0-es filozófiájára épül, feltárva a közösség tagjai közötti szociális kapcsolatokat, komplex közösségi oldalakba szerveződve. A közösségek alapját a meglevő...Tovább olvasom ...információs társadalom stratégia
Az információs stratégia a magas szintű politikai tervezésnek az 1990-es években megjelenő új minősége, ami közös kezelésbe vonja az információs közmű fejlesztését, a társadalom legfontosabb alrendszereinek informatizálását, valamint információs iparágak...Tovább olvasom ...platform szolgáltatás
Platform szolgáltatás (PaaS: Platform as a Service): az alkalmazások üzemeltetéséhez szükséges környezetet biztosítja. Az ügyfél alkalmazásait a szolgáltató telepíti a felhő infrastruktúrára. A felhasználó felügyelheti a telepített alkalmazásokat, illetve azok...Tovább olvasom ...