személyes csatorna

A személyes csatorna, mint két, vagy több ember közötti közvetlen kommunikáció, a hivatal és az ügyfél közötti kapcsolattartás hagyományos formája. Az ügyfélcsatornák közül még mindig kiemelt jelentőséggel bír a személyes megjelenés, mert sok ember még ma is úgy gondolja, hogy a fontos ügyeket személyesen kell intézni, illetve nem képes telefonos vagy elektronikus csatornák használatára. Közigazgatással kapcsolatos személyes ügyintézés jellemzően a járási hivatalokhoz tartozó kormányablakokban, az okmányirodákban, központi okmányirodában, a Fővárosi- és Megyei Kormányhivatalokon belül működő szakhatósági ügyfélszolgálati irodákban, egyéb szakhatóságoknál történhet. A személyes megjelenés egyes közigazgatási eljárásoknál elkerülhetetlen (például házasságkötés, személyazonosság igazolására alkalmas okmányok igénylése), valamint bizonyos ügyekben az eredeti okiratok benyújtása sem kerülhető meg. Az ügyfélszolgálati pontok földrajzi elhelyezése befolyásolja a hozzáférhetőséget.

Tudományterület:

Forrás:

Gáspár Mátyás: A korszerű ügyfélszolgálati rendszerek szervezése és működése. Kiegészítő tananyag az ügyfélszolgálati munkatársak gyakorlati továbbképzéséhez, Budapest, 2008, pp. 32-38. (http://docplayer.hu/275719-A-korszeru-ugyfelszolgalati-rendszerek-szervezese-es-mukodese.html)

Szerző:

Relációk