VoIP
Az internetprotokoll (IP) feletti hangátvitel (VoIP) a kommunikáció olyan formája, ahol a hagyományos telefon helyett a beszélgetés IP alapú hálózaton folyik. Az IP-telefonnak létezik hardveres és szoftveres változata is. Az üzenetküldő, csevegő alkalmazások újabb típusai gyakran biztosítanak hang alapú és videó hívásokat egyszerre akár több partnerrel is. Ilyen alkalmazások pl. a Skype, Viber, WhatsApp. A közigazgatásban is egyre elterjedtebb ez a költséghatékony kommunikációs mód. A hangkapcsolatot biztosító elektronikus út nem csak tájékoztatásra használható. Az ügyintézés feltétele az ügyfelek, valamint az általuk tett jog- és egyéb nyilatkozatok egyértelmű azonosítása. Elektronikus azonosítási szolgáltatás útján azonosított ügyfél esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles a hangkapcsolatot biztosító elektronikus úton indított ügyet egyedi azonosítóval ellátni, az egyedi azonosítóról (valamint a hangfelvétel készítéséről) az ügyfelet tájékoztatni.
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
front office
A front office a hivatal ügyfélkapcsolati, ügyfélszolgálati oldala, amely biztosítja az ügyfél érintkezését a hivatallal számos csatornán keresztül (személyesen, levélben, telefonon, SMS üzenet formájában, elektronikus úton). A csatornák közötti választás...Tovább olvasomwebszolgáltatás
A webszolgáltatás alkalmazások közötti adatcserére szolgáló protokollok és szabványok gyűjteménye. Különböző programnyelveken írt és különböző platformokon futó szoftveralkalmazások számítógép-hálózatokon (interneten) keresztül történő adatcserére használják a webszolgáltatásokat. A webszolgáltatások adatokat és...Tovább olvasominformatika
Az informatika interdiszciplináris fogalom, amely átfogja a számítógéptudomány és a számítástechnika alkalmazás, a mikroelektronika és a mikroelektronikai alkalmazás, a telekommunikáció, a szervezés és vezetés, a társadalom- és műszaki tudományok vonatkozó...Tovább olvasomkibertér
A (globális) kibertér globálisan összekapcsolt, decentralizált, egyre növekvő elektronikus információs rendszerek, valamint ezen rendszereken keresztül adatok és információk formájában megjelenő társadalmi és gazdasági folyamatok együttesét jelenti. A magyar kibertér a...Tovább olvasomközösségi felhő
Közösségi felhő (Community Cloud): a kiszolgálói infrastruktúrát több szervezet megosztottan használja, támogatva a közösség közös érdekeit (pl. küldetést), hasonló szabályozási, adatvédelmi, biztonsági stb. követelményeket betartva. A közösségi felhőt kezelheti az...Tovább olvasominformatikai felhő
A számítási felhő egy informatikai modell, melyben általános és kényelmes hálózati hozzáférést kapunk testre szabható, megosztott számítógépes erőforráskészletekhez (pl. hálózat, szerver, tárhely, alkalmazások, szolgáltatások). Az erőforrások foglalása gyors, egyszerű, és...Tovább olvasomnyílt adat
Nyílt adatoknak vagy nyílt hozzáférésű adatoknak (open data) nevezzük azokat az információkat, amelyeket bárki szabadon – szerzői jogi, szabadalmi, vagy bármely más korlátozásoktól mentes módon – megismerhet, felhasználhat vagy újrahasznosíthat....Tovább olvasombiztonsági nyilvántartás
Biztonsági nyilvántartás az alapjául szolgáló nyilvántartás vészüzemi leállást követő teljes értékű visszaállítását lehetővé tevő nyilvántartás. Rendszerhiba, véletlen esemény, vagy szándékos károkozás esetén adatvesztés következhet be. Amennyiben az adatokat csak egy...Tovább olvasomtelefonos azonosítás
A részleges kódú telefonos azonosítás (RKTA) olyan teljeskörű azonosítási szolgáltatás (KEÜSZ), amely az azonosítást kérő szervezet számára megállapítja, hogy egy adott személy megegyezik-e egy korábban regisztrált személlyel, továbbá igazolja az...Tovább olvasominformációs társadalom
Az információs társadalom a társadalmi együttélés egy új módja, ahol az információ hálózatba szervezett tárolása, előállítása, áramlása stb. játssza a központi szerepet. A fogalomnak számos definíciója és megközelítési módja ismert....Tovább olvasomügyfél
Ügyfél az elektronikus ügyintézést biztosító szerv feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben ügyfélként, félként vagy az eljárás alanyaként, az eljárás egyéb résztvevőjeként, a szolgáltatás igénybe vevőjeként vagy ezek képviselőjeként részt vevő...Tovább olvasomadatforrás
Az adatforrás azon adathely, adatfelvétel vagy szervezet megjelölése, ahonnan az adat származik. Az adatforrás fogalmának számos jelentése ismert. Kutatási adatforrás minden olyan személy, szervezet, objektum vagy jelenség, amely a kutatás...Tovább olvasombiztonsági osztály
Biztonsági osztály az elektronikus információs rendszer védelmének elvárt erőssége. A biztonsági osztályba sorolás alapja az érintett elektronikus információs rendszer vagy az általa kezelt adat bizalmasságának, sértetlenségének vagy rendelkezésre állásának kockázata....Tovább olvasomüzenet
A kommunikációs folyamatnak három nélkülözhetetlen eleme van, a küldő, a fogadó, és maga az üzenet. Az üzenet egy jelsorozat, adat, amit a küldő fél (adó) közölni kíván a fogadó féllel...Tovább olvasomösszerendelési nyilvántartás
Az összerendelési nyilvántartás (ÖNY) SZEÜSZ szolgáltatója összerendelési nyilvántartást vezet a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban (SZL), a központi idegenrendészeti nyilvántartásban (ISZL), valamint az elektronikus ügyintézést igénybe vevő, külföldön élő természetes személyek személyi...Tovább olvasomdigitális infrastruktúra
Digitális infrastruktúra a digitális szolgáltatások nyújtásához és igénybevételéhez szükséges sávszélességet biztosító elektronikus hírközlési infrastruktúra rendelkezésre állása a hálózat valamennyi szegmensében (gerinc-, körzet- és helyi hálózat). A digitális infrastruktúra a digitális...Tovább olvasomelektronikus okirat
Az okirat az eljárásjogokban olyan bizonyítási eszköz, amely a benne foglalt tények, adatok, nyilatkozatok, körülmények, cselekmények valódiságát bizonyítja. Az okirat keletkezése alapján lehet eredeti, illetve másolat. A másolat lehet egyszerű,...Tovább olvasomidőszaki értesítés
Az ügyfél ügyintézési cselekményekről történő időszaki értesítése szolgáltatás (RÉR) egy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ). Az ügyfél ügyintézési rendelkezésében (RNY) meghatározhatja azon elektronikus ügyintézést biztosító szervek körét, amelyek tekintetében a...Tovább olvasome-learning
Az e-learning általános értelmezése alatt azt az infokommunikációs technológiával és módszertannal alátámasztott interaktív tanulási folyamatot értjük, ahol a tananyag, az oktató (mentor, tutor) és a hallgató kapcsolata informatikai eszközök segítségével...Tovább olvasomnyilvántartás
A nyilvántartások (és az azt megalapozó adatszervezés) feladata az adatok rögzítése, megváltoztatása (módosítása), tárolása, visszakeresése és feldolgozása. Ennek érdekében biztosítani kell az adatok olyan logikai szervezését és fizikai tárolását, amely...Tovább olvasom
