rendszerfejlesztés
A rendszerfejlesztés egy folyamat, amely egy adott probléma felmerülésétől, annak feltárásán, elemzésén, modelljének kialakításán keresztül, egy – a felhasználói igényeket kielégítő, adott feladat végrehajtást támogató – információs rendszert hoz létre. A rendszerfejlesztési folyamat főbb fázisai a vízesés modell szerint: követelmények elemzése és meghatározása (specifikáció), rendszer- és szoftvertervezés, megvalósítás és egységteszt, teljes rendszertesztelés, üzemeltetés, működtetés és karbantartás. A fázisok további elemekre bonthatók. A rendszerfejlesztési folyamatot dokumentálni kell (pl. követelményelemzés dokumentumai, megvalósíthatósági tanulmány, rendszerspecifikáció, logikai és fizikai rendszerterv, szerződések, ütemterv, fejlesztés, tesztelés, átadaás dokumentumai, felhasználói dokumentáció, átadás-átvételi jegyzőkönyv, üzemeltetési dokumentáció).
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
létfontosságú rendszerelemek
A nemzet érdekében kiemelten fontos – napjaink információs társadalmát érő fenyegetések miatt – a nemzeti vagyon részét képező nemzeti elektronikus adatvagyon, valamint az ezt kezelő információs rendszerek, illetve a létfontosságú...Tovább olvasomkormányzati elektronikus aláírás ellenőrzés
Az állam kormányzati elektronikus aláírás ellenőrzési szolgáltatást biztosít a hatóságok számára. A Kormányzati elektronikus aláírás ellenőrzési szolgáltatás keretében a szolgáltató ellenőrzi az elektronikus dokumentumon elhelyezett elektronikus aláírás, elektronikus bélyegző érvényességét,...Tovább olvasominformáció
Információ bizonyos tényekről, tárgyakról vagy jelenségekről hozzáférhető formában megadott megfigyelés, tapasztalat vagy ismeret, amely valakinek a tudását, ismeretkészletét, annak rendezettségét megváltoztatja, átalakítja, alapvetően befolyásolja, bizonytalanságát csökkenti vagy megszünteti. Az információ...Tovább olvasomelsődleges adat
Elsődleges információforrásból származó adat. Az elsődleges – az etalon és alapnyilvántartásba először felvett – adatok körét a 142/2015. (VI. 12.) Korm. rendelet 1. melléklete rögzíti. Központi címregiszterben: a Magyarország területén...Tovább olvasomSMS
Az SMS mobiltelefonnal (vagy tömeges SMS küldő alkalmazással) küldött, rövid terjedelmű (meghatározott karakterszámú) szöveges üzenetet kézbesítő szolgáltatás. Egy SMS hossza 160 karakter, de számos telefon hosszabb üzeneteket is képes küldeni...Tovább olvasomtáblázatkezelő
A közigazgatásban felhalmozódó nagy mennyiségű adat elemzésére, kimutatások, statisztikák készítésére táblázatkezelő program használható. A táblázat celláiba adatokat rögzítve, képletek és függvények (matematikai, statisztikai, logika, pénzügyi, kereső stb.) alapján azokból származtatott...Tovább olvasombig data
A Big Data kifejezés a világszerte és folyamatosan előállított óriási mennyiségű adatmennyiségre utal. Az előállított és tárolt adatok mennyisége egyre gyorsabban duplázódik (adatrobbanás). Az adatok számos forrásból származhatnak, pl. közösségi...Tovább olvasomközigazgatási informatika
Az informatika a számítógépes információrendszerek tudománya, amely elméletet, szemléletet és módszertant ad e rendszerek tervezéséhez, fejlesztéséhez, szervezéséhez és üzemeltetéséhez a hatékonyabb működés érdekében. Magába foglalja az információ feldolgozásának, tárolásának és...Tovább olvasomkormányzati felhő
A Kormányzati Felhő (KOF) egy egységes, központosított, rendszeres biztonsági audittal üzemeltetett, virtuális infokommunikációs infrastruktúra, ahol az operációs rendszer és alkalmazások üzemeltetője továbbra is a közigazgatási szervezet marad. A felhőalapú szolgáltatás...Tovább olvasomcégjegyzékszám
A cég bejegyzésére irányuló kérelem cégbírósághoz történő érkezésekor a cég az azonosításra, illetve valamennyi más cégtől való megkülönböztetésére alkalmas cégjegyzékszámot kap, amelyet ettől kezdődően az iratain fel kell tüntetnie. Ez...Tovább olvasome-közigazgatás
Az e-közigazgatás az információtechnológia, a szervezeti változások, és az új képességek kombinációjának felhasználását jelenti a közigazgatásban (Európai Bizottság, 2003). Az e-közigazgatás a politikai koordinációt, a szolgáltatások online elérésének biztosítását; a...Tovább olvasomhibrid szolgáltatás
Az elektronikus irat hiteles papír alapú irattá alakítása hibrid szolgáltatás (KEÜSZ) keretében a szolgáltató (Magyar Posta Zrt.) a 451/2016. Korm. rendeletben meghatározott rögzített módon, meghatározott formai és tartalmi elemek megjelenítésével...Tovább olvasomdigitális kompetencia
A digitális kompetencia az elektronikus média magabiztos és kritikus alkalmazása munkában, szabadidőben és a kommunikáció során (a tudás alapú társadalom egyik kulcskompetenciája). Az IKT alkalmazásával kapcsolatos készségek a legalapvetőbb szinten...Tovább olvasominformációrendszer
Az információs rendszer (IR) az adatok, információk kezelésére használt eszközök (környezeti infrastruktúra, hardver, hálózat és adathordozók), eljárások (szabályozás, szoftver és kapcsolódó folyamatok), valamint az ezeket kezelő személyek együttese. (az eÜgyintézési...Tovább olvasomdigitális állam
Digitális állam a kormányzat működését támogató belső IT, a lakossági és vállalkozói célcsoportnak szóló elektronikus közigazgatási szolgáltatások, illetve az állami érdekkörbe tartozó egyéb elektronikus (pl. egészségügyi, oktatási, könyvtári, kulturális örökséghez...Tovább olvasomadatkezelés
Adatkezelés az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen a gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy...Tovább olvasomtelefonos csatorna
Napjainkra jellemző a személyes, telefonos és webes (webes szolgáltatások és mobil alkalmazások) kommunikációs csatornák harmónikus együttműködése, integrálódása. A telefonos csatorna átmenetet képez a személyes és az elektronikus csatorna között. Biztosítja...Tovább olvasomback office
A back office kifejezés a hivatali munka hátterére (belső folyamatokra, háttérirodára) utal. A back office (belső, szolgáltatói oldal) biztosítja a front office (ügyféloldali) szolgáltatások hátterét, azok hatékony megvalósulását. Back office-nak...Tovább olvasomelektronikus csatorna
Az elektronikus csatorna az elektronikus ügyfélszolgálati felületek használata (tájékoztatásra, információcserére, vagy éppen ügyintézésre). A kommunikációs folyamatban a küldő és a fogadó között az üzenet közvetítését elektronikus csatorna (web) biztosítja. A...Tovább olvasomidőszaki értesítés
Az ügyfél ügyintézési cselekményekről történő időszaki értesítése szolgáltatás (RÉR) egy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ). Az ügyfél ügyintézési rendelkezésében (RNY) meghatározhatja azon elektronikus ügyintézést biztosító szervek körét, amelyek tekintetében a...Tovább olvasom