VoIP

Az internetprotokoll (IP) feletti hangátvitel (VoIP) a kommunikáció olyan formája, ahol a hagyományos telefon helyett a beszélgetés IP alapú hálózaton folyik. Az IP-telefonnak létezik hardveres és szoftveres változata is. Az üzenetküldő, csevegő alkalmazások újabb típusai gyakran biztosítanak hang alapú és videó hívásokat egyszerre akár több partnerrel is. Ilyen alkalmazások pl. a Skype, Viber, WhatsApp. A közigazgatásban is egyre elterjedtebb ez a költséghatékony kommunikációs mód. A hangkapcsolatot biztosító elektronikus út nem csak tájékoztatásra használható. Az ügyintézés feltétele az ügyfelek, valamint az általuk tett jog- és egyéb nyilatkozatok egyértelmű azonosítása. Elektronikus azonosítási szolgáltatás útján azonosított ügyfél esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles a hangkapcsolatot biztosító elektronikus úton indított ügyet egyedi azonosítóval ellátni, az egyedi azonosítóról (valamint a hangfelvétel készítéséről) az ügyfelet tájékoztatni.

Tudományterület:

Forrás:

451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól 4., 49. § Orbán Anna: Közigazgatási portálok a gyakorlatban, Nemzeti közszolgálati Egyetem, 2017, pp. 32-33.

Szerző:

Relációk