irodai alkalmazás

Az irodai alkalmazások (irodai szoftverek) olyan számítógépes felhasználói programok, vagy programkészletek, amelyek készen vásárolhatók és egy hivatalban, munkahelyen az irodai jellegű teendők számítógépes megvalósítását teszik lehetővé. Ilyenek a szövegszerkesztő, táblázatkezelő, adatbázis-kezelő, prezentáció-készítő szoftverek, de gyakran kiegészülnek még levelezőrendszerrel (levelezés, naptár, névjegyalbum funkciókkal) és böngészővel. Ezek a szoftverek általában programcsomag részeként érhetők el. Az egyes programok egymással összefüggenek, egymásból hívhatók, felületük és kezelésük egységes. A programcsomagok egy része több platformon is futtatható, de jellemzőbb az egyes operációs rendszerekre készített változatuk. Leggyakrabban használt irodai alkalmazáscsomagok a közigazgatásban a Microsoft Office (Word, Excel, Access, PowerPoint, Outlook stb.), a LibreOffice (Writer, Calc, Impress, Base stb.) termékei. Az online alkalmazások (pl. Office 365, Google Apps) is egyre népszerűbbek.

Tudományterület:

Forrás:

Orbán Anna: Informatika és közigazgatás. 2. Modul: Operációs rendszerek, BKÁE Államigazgatási Kar, Budapest, 2003, pp. 8-9.

Szerző:

Relációk