portál
Portál egy web böngésző segítségével elérhető információs rendszer, amely egyetlen pontból, integrált módon, személyre szabható, rugalmas elérési lehetőséget biztosít a portál felhasználói számára fontos információkhoz és szolgáltatásokhoz. A portálokon megjelenített információk forrása és célközönsége különböző lehet. A nyilvános portálok korlátozás nélkül kínálják szolgáltatásaikat, céljuk a minél nagyobb felhasználói kör kialakítása, a hirdetési bevételek növelése. A szervezeti portálok célja a szervezeti folyamatok hatékonyságának a támogatása. Internetes portál segítségével a vállalat, szervezet ismereteket közölhet, valamint az ügyintézési folyamatok elindítását, nyomon követését teheti lehetővé. Intranetes portálon a szervezet azonosított munkatársai érhetik el a munkavégzésükhöz szükséges szabályzatokat, dokumentumokat, alkalmazásokat. Extranetes portál csatlakozott külső partnereknek, ügyfeleknek nyújt szolgáltatásokat. A tartalom itt sem publikus, a hozzáférés szabályozott.
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
elektronikus csatorna
Az elektronikus csatorna az elektronikus ügyfélszolgálati felületek használata (tájékoztatásra, információcserére, vagy éppen ügyintézésre). A kommunikációs folyamatban a küldő és a fogadó között az üzenet közvetítését elektronikus csatorna (web) biztosítja. A...Tovább olvasom ...dokumentum
A dokumentum fogalmanak számos értelmezése létezik. Az értelmező szótár szerint: a dokumentum mindaz, ami valamely tény valóságának a bebizonyítására szolgálhat (okirat, okmány, bizonyító irat). Az elektronikus iratkezelési rendszerekre vonatkozó európai...Tovább olvasom ...etalon nyilvántartás
Etalon nyilvántartás az adatszolgáltatást csak más nyilvántartások részére nyújtó nyilvántartás, amelybe az elsődleges adat az adatközlésre kötelezett szerv (adatforrás szerv) értesítése alapján első alkalommal kerül nyilvántartásba vételre. Jelenleg jogszabály egy...Tovább olvasom ...front office
A front office a hivatal ügyfélkapcsolati, ügyfélszolgálati oldala, amely biztosítja az ügyfél érintkezését a hivatallal számos csatornán keresztül (személyesen, levélben, telefonon, SMS üzenet formájában, elektronikus úton). A csatornák közötti választás...Tovább olvasom ...e-közigazgatás
Az e-közigazgatás az információtechnológia, a szervezeti változások, és az új képességek kombinációjának felhasználását jelenti a közigazgatásban (Európai Bizottság, 2003). Az e-közigazgatás a politikai koordinációt, a szolgáltatások online elérésének biztosítását; a...Tovább olvasom ...elsődleges adat
Elsődleges információforrásból származó adat. Az elsődleges – az etalon és alapnyilvántartásba először felvett – adatok körét a 142/2015. (VI. 12.) Korm. rendelet 1. melléklete rögzíti. Központi címregiszterben: a Magyarország területén...Tovább olvasom ...adat
Az adat elemi ismeret, tények, fogalmak vagy utasítások formalizált ábrázolása, amely az emberek vagy automatikus eszközök számára közlésre, megjelenítésre vagy feldolgozásra alkalmas. Az adatokból az adatfeldolgozás eredményeként új ismeretek nyerhetők....Tovább olvasom ...személyre szabott ügyintézési felület
A személyre szabott ügyintézési felület (SZÜF) a jogszabályban kijelölt szolgáltató által nyújtott olyan, az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás (KEÜSZ) , amely az azonosított ügyfél számára egységesen elérhető lehetőséget...Tovább olvasom ...elektronikus azonosítás
Elektronikus azonosítás a természetes vagy jogi személyt, illetve jogi személyt képviselő természetes személyt egyedileg azonosító, elektronikus személyazonosító adatok felhasználásának folyamata. Elektronikus ügyintézéshez többféle elektronikus azonosítási és hitelesítési technika, ill. ezek...Tovább olvasom ...hiperhivatkozás
A hiperhivatkozás egy link (ugrópont), amely a hiperszöveges rendszerek, dokumentumok elemeit, objektumait köti össze. A hiperhivatkozások értelmezéséhez, használatához számítógépes alkalmazások szükségesek. Hiperhivatkozásokkal leggyakrabban a weben találkozhatunk. A hiperhivatkozások biztosítják a...Tovább olvasom ...elektronikus tájékoztatás
Az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az ügyek elektronikus intézéséhez szükséges vagy azt segítő, rendeletben meghatározott tartalmú tájékoztatást – önállóan vagy más elektronikus ügyintézést biztosító szervekkel együtt – közzéteszi olyan módon,...Tovább olvasom ...információtechnológia
Az információtechnológia (IT ) az információ gyűjtésére, tárolására, feldolgozására és továbbítására szolgáló technológiák összefoglaló elnevezése. Az IT kiterjed az információ teljes feldolgozási folyamatára (az információ kinyerésére, keresésére, feldolgozására, megjelenítésére és...Tovább olvasom ...kockázatkezelés (informatika)
A kockázatkezelés (szűkebb értelemben) az elektronikus információs rendszerre ható kockázatok csökkentésére irányuló intézkedésrendszer kidolgozása. A kockázatkezelési tevékenység tágabb értelemben a kockázatkezelés teljes folyamatára kiterjed: a kockázatok azonosítására, felmérésére, a kockázatok...Tovább olvasom ...okos eszköz
Internet of Things (IoT, dolgok internete) egy társadalmi-technológiai keretkoncepció, ami azt írja le, hogy termékek, tárgyak, eszközök online összekapcsolódnak, egymással kommunikálnak, feladatokat hajtanak végre, anélkül, hogy ehhez feltétlenül felhasználói kezelőfelület...Tovább olvasom ...kockázat (informatika)
A kockázat a fenyegetettség mértéke, amely egy fenyegetés bekövetkezése gyakoriságának (bekövetkezési valószínűségének) és az ez által okozott kár nagyságának a függvénye. Az informatikai kockázatok lehetnek humán, fizikai, logikai, az információs...Tovább olvasom ...szolgáltatásorientált architektúra
A szolgáltatásorientált architektúra (SOA) központi fogalma a szolgáltatás, ami egy szolgáltató által végzett tevékenység, amely a szolgáltatást kérő számára értékkel bíró eredményt, hatást állít elő. A SOA egy paradigma különböző...Tovább olvasom ...időszaki értesítés
Az ügyfél ügyintézési cselekményekről történő időszaki értesítése szolgáltatás (RÉR) egy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ). Az ügyfél ügyintézési rendelkezésében (RNY) meghatározhatja azon elektronikus ügyintézést biztosító szervek körét, amelyek tekintetében a...Tovább olvasom ...üzenet
A kommunikációs folyamatnak három nélkülözhetetlen eleme van, a küldő, a fogadó, és maga az üzenet. Az üzenet egy jelsorozat, adat, amit a küldő fél (adó) közölni kíván a fogadó féllel...Tovább olvasom ...ügyfélkapu azonosítás
Az ügyfélkapu egyike a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatásoknak. A teljeskörű azonosítási szolgáltatásként funkcionáló Ügyfélkapu jelenleg a legnépszerűbb Magyarországon, a felhasználók száma meghaladja a 2,5 milliót. A szolgáltatás...Tovább olvasom ...digitális ökoszisztéma
Digitális ökoszisztéma egy olyan elosztó, alkalmazkodó, nyílt társadalmi-technikai rendszer, amelyet az önszerveződés, skálán való mérhetőség és a fenntarthatóság jellemez, illetve amelyben felhasználók (lakosság, vállalkozások, kormányzat) milliói és eszközök tízmilliói kommunikálnak...Tovább olvasom ...