biztonsági nyilvántartás

Biztonsági nyilvántartás az alapjául szolgáló nyilvántartás vészüzemi leállást követő teljes értékű visszaállítását lehetővé tevő nyilvántartás. Rendszerhiba, véletlen esemény, vagy szándékos károkozás esetén adatvesztés következhet be. Amennyiben az adatokat csak egy példányban tároljuk, az könnyen megsérülhet, elveszhet. A szervezetek rendszeresen készítenek másolatokat adataikról (RAID) és készítenek biztonsági mentéseket. A közszféra esetén kiemelten fontos az adatok és az adatokat tároló nyilvántartások megfelelő védelme, az adatvesztés megakadályozása. A biztonsági nyilvántartás célja a biztonság fokozása. Biztonsági nyilvántartás az etalon nyilvántartáshoz, valamint az alapnyilvántartásokhoz kapcsolódik. Kialakításának a célja a kockázatok csökkentése. Ennek érdekében és az adatok pontos körének az ismerete alapján határozzák meg a mentési követeményeket és megoldásokat.

Tudományterület:

Forrás:

2013. évi CCXX. törvény az állami és önkormányzati nyilvántartások együttműködésének általános szabályairól 2. § (Hatálytalan: 2017. I. 1-től)

Szerző:

Relációk