szolgáltatási szintek
Az Európai Bizottság 2001-ben meghatározta a leggyakrabban keresett 20 (Magyarországon 27) leggyakrabban keresett közszolgáltatást, valamint kidolgozott az elektronikus közszolgáltatások értékelésére egy négyfokú skálát. 1. szint: információs, tájékoztató szolgáltatás. 2. szint: egyirányú interakciót biztosító szolgáltatás (dokumentumok, nyomtatványok letölthetőek). 3. szint: kétirányú interakciót biztosító szolgáltatás (közvetlen vagy ellenőrzött dokumentumkitöltés, de az ügyhöz kapcsolódó közigazgatási döntés (határozat, egyéb aktus) közlése, valamint a kapcsolódó illeték- vagy díjfizetés hagyományos úton történik. 4. szint: teljes online tranzakciót (ügyintézési folyamatot) biztosító szolgáltatás (döntés is elektronikus úton kerül közlésre, illetve a kapcsolódó illeték- vagy díjfizetés elektronikus úton is intézhető). 2007-től megjelent az 5. szint: az automatizált, személyre szabott, felhasználói igényekre és előzményekre épülő proaktív szolgáltatások nyújtása.
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
fájlformátum
A dokumentumok kezeléséhez, közzétételéhez olyan fájlformátumot kell használni, amelyek kielégítik a dokumentumokkal szemben támasztott követelményeket (szabványos, feldolgozáshoz illeszkedő dokumentumformátum, áttekinthető elrendezés, kulcsszavas keresés biztosítása, egységes megjelenés, kis fájlméret). Az elektronikus...Tovább olvasomdigitalizálás
A digitalizálás olyan eljárás, amely az analóg felépítésű információt számítástechnikai eszközök számára feldolgozható, digitális információvá alakítja át. A digitalizálás során az eredeti dokumentumról (szöveg, számadatsor, kép, hang, videó stb.) számítógép...Tovább olvasomszolgáltatási szintek
Az Európai Bizottság 2001-ben meghatározta a leggyakrabban keresett 20 (Magyarországon 27) leggyakrabban keresett közszolgáltatást, valamint kidolgozott az elektronikus közszolgáltatások értékelésére egy négyfokú skálát. 1. szint: információs, tájékoztató szolgáltatás. 2. szint:...Tovább olvasomszoftver szolgáltatás
Szoftver szolgáltatás (SaaS: Software as a Service): teljes szolgáltatási alkalmazás nyújtása a végfelhasználók számára. Az alkalmazások különböző eszközökön keresztül, vékonykliens felületen, például web böngészőn érhetők el. A felhasználók nem menedzselhetik...Tovább olvasomkockázatkezelés (informatika)
A kockázatkezelés (szűkebb értelemben) az elektronikus információs rendszerre ható kockázatok csökkentésére irányuló intézkedésrendszer kidolgozása. A kockázatkezelési tevékenység tágabb értelemben a kockázatkezelés teljes folyamatára kiterjed: a kockázatok azonosítására, felmérésére, a kockázatok...Tovább olvasomkormányzati célú hálózat
Kormányzati célú hálózatok: Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG), Egységes Digitális Rádiótávközlő Rendszer (EDR), Zártcélú Rendészeti Hálózat (ZRH), KÖZNET, K-600/KTIR. Az NTG a közigazgatási, rendvédelmi (bevándorlási) szervezetek teljeskörű távközlési hálózati szolgáltatási igényeit...Tovább olvasominformatikai felhő
A számítási felhő egy informatikai modell, melyben általános és kényelmes hálózati hozzáférést kapunk testre szabható, megosztott számítógépes erőforráskészletekhez (pl. hálózat, szerver, tárhely, alkalmazások, szolgáltatások). Az erőforrások foglalása gyors, egyszerű, és...Tovább olvasomadóazonosító jel
Az adózással kapcsolatos nyilvántartás azonosító kódja az adóazonosító jel. Az azonosító kód személyes adat, ezért azt kezelni és továbbítani csak törvényben meghatározott szabályok szerint lehet. Felépítése: az 1. számjegy konstans...Tovább olvasomidőszaki értesítés
Az ügyfél ügyintézési cselekményekről történő időszaki értesítése szolgáltatás (RÉR) egy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ). Az ügyfél ügyintézési rendelkezésében (RNY) meghatározhatja azon elektronikus ügyintézést biztosító szervek körét, amelyek tekintetében a...Tovább olvasoműrlapbenyújtás szolgáltatás
A hatósági eljárásban használatos nyomtatványokat az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) programmal lehet kitölteni. Az ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás (ÁBT) egy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ), ahol a szolgáltató letölthető alkalmazással biztosítja az...Tovább olvasomnyilvános kulcsú infrastruktúra
A nyilvános kulcsú infrastruktúra (PKI technológia) alkalmazása lehetővé teszi, hogy minden elektronikusan aláírt (bélyegzővel ellátott) dokumentum vagy üzenet olvasója ellenőrizni tudja az üzenetet küldő személy azonosságát és az üzenet sértetlenségét....Tovább olvasomszemélyes adat
Személyes adat az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint...Tovább olvasomfront office
A front office a hivatal ügyfélkapcsolati, ügyfélszolgálati oldala, amely biztosítja az ügyfél érintkezését a hivatallal számos csatornán keresztül (személyesen, levélben, telefonon, SMS üzenet formájában, elektronikus úton). A csatornák közötti választás...Tovább olvasombiztonsági osztály
Biztonsági osztály az elektronikus információs rendszer védelmének elvárt erőssége. A biztonsági osztályba sorolás alapja az érintett elektronikus információs rendszer vagy az általa kezelt adat bizalmasságának, sértetlenségének vagy rendelkezésre állásának kockázata....Tovább olvasomszövegszerkesztő
A közigazgatási szervek munkatársai által végzett ügyviteli tevékenység jelentős hányadát az iratelőállítás teszi ki. A hivatalos levelek, jelentések, beszámolók, utasítások, határozatok nagy tömege igényli a szöveges típusú adatok számítógépes feldolgozását....Tovább olvasominformációbiztonság
Az információbiztonság fogalmába beleértjük az információ minden – nem csak elektronikus – megjelenési formájának, az információs szolgáltatásoknak és az ezeket biztosító információs rendszereknek a védelmét. Az információbiztonság szempontjából fő cél...Tovább olvasomtelefonos csatorna
Napjainkra jellemző a személyes, telefonos és webes (webes szolgáltatások és mobil alkalmazások) kommunikációs csatornák harmónikus együttműködése, integrálódása. A telefonos csatorna átmenetet képez a személyes és az elektronikus csatorna között. Biztosítja...Tovább olvasomSZEÜSZ
Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás (SZEÜSZ) az elektronikus azonosítási szolgáltatás, a biztonságos kézbesítési szolgáltatás, az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható, jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő elektronikus aláírással kapcsolatos szolgáltatás, valamint a 451/2016....Tovább olvasomszoftver
A szoftverek számítógépes programok, amelyek lehetővé teszik a számítógép működtetését. A program egy adott feladat elvégzését – a számítógép számára érthető formában – leíró utasítássorozat és az utasítások végrehajtásához definiált...Tovább olvasomelektronikus közszolgáltatás
Elektronikus közszolgáltatás fogalmát 2009-ben vezette be az Ekszt. Az elektronikus közszolgáltatás fogalma kiterjed a törvény által elektronikus szolgáltatás nyújtására kötelezettek, valamint az egyéb elektronikus szolgáltatást nyújtó szervezetek törvényben szabályozott hatósági...Tovább olvasom