információs aszimmetria

Akkor áll fenn, ha a tranzakció (vásárlás, szerződéskötés) során a részt vevő felek egyike több, vagy pontosabb információval rendelkezik az adott termékről, szolgáltatásról vagy a vásárlás körülményeiről, mint a másik. A kereskedelmi ügyletek során elsősorban az eladó, gyártó rendelkezik a fogyasztóval szemben többlet tudással a termékről. A vevő gyakran nem tudja megfelelően felmérni a piacon lévő termékek minőségét, nincs elég információ birtokában, hogy beárazza az eltérő minőségű termékeket és ez egyfajta piaci kudarcot is okozhat . Ezért kialakult az igény az állami, intézményes fogyasztói érdekek védelmére, amely elősegíti a fogyasztók megfelelő információhoz és tájékoztatáshoz jutását, ami nélkülözhetetlen a tudatos vásárlói döntések meghozatalához és a piaci egyenlőtlenségek mérsékléséhez.

Forrás:

Kovács Éva (2016)Fogyasztóvédelem In: Kovács Éva, dr. Jámbor Attila, Dr. Téglásiné Dr. Kovács Júlia, Dr. Mikó Zoltán Szakigazgatás I.. 121 p. Budapest: Nemzeti Közszolgálati Egyetem, 2016. pp. 21-44.

Szerző:

Relációk