célcsoport

A fogyasztók szükségleteinek és igényeinek feltárása a marketingtervezés kritikus területe. A vásárlók még akkor is eltérnek egymástól, ha ugyanazon terméket választják. Az egyedi igények kielégítésére számos területen kellő lehetőség nyílik, de az esetek többségében fogyasztókból álló csoportokat képezhetünk, amelyek azonos módon, indokkal és motivációkkal vásárolnak meg egy-egy terméket. Ezek az emberi csoportok vagy – vállalkozások esetében – gazdálkodó szervezetek képezik a célcsoportoknak (fogyasztói csoportoknak) nevezett meghódítandó vagy elvetendő szegmenseket. A településmarketingben belső (azaz a településen élő), illetve külső (azaz a településen kívül élő) célcsoportokat különíthetünk el, mindkét kategórián belül megkülönböztetve aktuális és potenciális célcsoportokat. Az így kapott 2*2-es (belső/külső versus aktuális potenciális) mátrixon belül három további 3-3 szegmens található: természetes személyek, gazdaságirányító célcsoportok és közigazgatási célcsoportok.

Forrás:

Józsa László: Marketingstratégia. Budapest, Akadémiai Kiadó, 2014. [181. o.]. Tózsa István: Közigazgatási urbanisztika I. Településtan. Budapest, Aula Kiadó, 2011. [156.o.]

Relációk