humán asszisztens

Az emberierőforrás-gazdálkodás humán folyamatainak és humán funkcióinak működtetéséhez, a jogszabályi előírások teljesítéséhez kapcsolódó adminisztratív, nyilvántartási, adatkezelés, szervezési, ügyintézési és ügykezelési jellegű személyzeti, munkaügyi, valamint humánigazgatási részfeladatokat teljesítő szakapparátus tagjait humán asszisztensnek, humán koordinátornak hívják. A tárgyalt munkakörben általában a pályakezdő HR végzettséggel és/vagy egyéb közép vagy felsőfokú végzettséggel rendelkező munkatársakat foglalkoztatják. A szükséges gyakorlati tapasztalat, valamint az előírt szakirányú végzettség megszerzését követően léphetnek előre humán generalista, vagy humán specialista munkakörbe a humán asszisztensek/koordinátorok. A közszolgálat valamennyi területén és szintjén foglalkoztatnak humán asszisztenseket/koordinátorokat.

Forrás:

Szakács Gábor: Az emberierőforrás-gazdálkodás és a stratégiai gondolkodás. In.: Szabó Szilvia-Szakács Gábor: Közszolgálati HR-menedzsment. NKE Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest, 2015 (29-31. o.)

Relációk