innováció

Az innováció új, vagy jelentősen továbbfejlesztett termék (áru vagy szolgáltatás) vagy eljárás, új marketingmódszer, vagy új szervezési-szervezeti módszer bevezetése az üzleti gyakorlatban, munkahelyi szervezetben vagy a külső kapcsolatokban. Magán szektorra jellemző a termék, a folyamat, a szervezeti és a marketing innováció. A közszférárában ettől eltérően a szolgáltatás, folyamat, szervezeti és kommunikáció innováció a jellemző. Az Európa 2020 versenyképességi stratégia egyik fő eleme az Innovatív Unió kezdeményezés, amely támogatja a közös kutatási kezdeményezéseket és a tagállamok közötti technológiaátadást. Az egyes országok eredményességét 25 indikátorral mérik, 3 fő csoportba (külső feltételek, cégek saját innovációs tevékenységei, eredmények). Az összevont innovációs index alapján a tagállamokat 4 kategóriába (vezető, követő, mérsékelt és lemaradó innovátorok) sorolják.

Tudományterület:

Forrás:

Szunyogh Zs.: Az innováció mérésének módszertani kérdései, 2010 OECD: Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 3rd edition, OECD, 2005, pp. 46.

Szerző:

Relációk