telefonos csatorna
Napjainkra jellemző a személyes, telefonos és webes (webes szolgáltatások és mobil alkalmazások) kommunikációs csatornák harmónikus együttműködése, integrálódása. A telefonos csatorna átmenetet képez a személyes és az elektronikus csatorna között. Biztosítja a személyek (ügyfél és ügyintéző) közötti kapcsolatot (telefon segítségével), áthidalva a térbeli és időbeli korlátokat. Fő előnye, hogy nem igényel internet hozzáférést, digitális írástudást, speciális eszközt, hiszen az emberek túlnyomó többsége rendelkezik telefonnal. A tájékoztatáson kívül – telefonos azonosítást (RKTA) követően – lehetőséget biztosít ügyintézésre is. A modern hívásközpontok (call centerek), ügyfélkapcsolati központok (contact centerek) technológiai megoldásai biztosítják a korszerű ügyfélmenedzsmentet, a hagyományos telefonkapcsolatot kiegészítve webszolgáltatásokkal (internetes üzenetküldés, csevegés, internetes telefonálás stb.), építve a szakmai információs háttértámogatásra (pl. tudástárakra).
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
e-kormányzat
Az e-kormányzat (e-government) fogalmának többféle értelmezése ismert. A fogalmakban közös az infokommunikációs technológiák és szolgáltatások felhasználásának, támogató szerepének a fel- és elismerése. Az Uniós e-kormányzati cselekvési terv (2016–2020) szerint az...Tovább olvasominfrastruktúra szolgáltatás
Infrastruktúra szolgáltatás (IaaS: Infrastructure as a Service): a kiszolgálói hardvert (virtuális szervereket, tárhelyet, hálózati kapcsolatot, számítási kapacitást) és alap – rendszer – szoftvereket szolgáltat. Az ügyfél ezekre az alapvető informatikai...Tovább olvasomiratérvényességi nyilvántartás
Az iratérvényességi nyilvántartás (IÉNY) szolgáltatás (KEÜSZ) az elektronikus ügyintézést biztosító szerv által készített elektronikus dokumentumok, illetve az elektronikus dokumentumokról készített papíralapú hiteles másolatok tartalmának és hitelességének ellenőrzését biztosító nyilvántartás, amely...Tovább olvasomazonosító kód
Az azonosító kód olyan, matematikai módszerrel képzett, különleges adatra nem utaló számjegysor, amely a polgárt az adatkezelés során egyértelműen azonosítja. Az azonosító kód személyes adat, ezért azt kezelni és továbbítani...Tovább olvasominformatikai felhő
A számítási felhő egy informatikai modell, melyben általános és kényelmes hálózati hozzáférést kapunk testre szabható, megosztott számítógépes erőforráskészletekhez (pl. hálózat, szerver, tárhely, alkalmazások, szolgáltatások). Az erőforrások foglalása gyors, egyszerű, és...Tovább olvasomvirtuális ügyfélszolgálat
Az interaktív virtuális ügyfélszolgálati (IVÜSZ) rendszerben az igénybevevő az interaktív virtuális ügyfélszolgálatot biztosító ügyintézővel kép vagy hang kapcsolatba, illetve alkalmazás függő adatkapcsolatba kerül. Az interaktív virtuális ügyfélszolgálati szolgáltatásnál az ügyfél...Tovább olvasomügyfélkapu azonosítás
Az ügyfélkapu egyike a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatásoknak. A teljeskörű azonosítási szolgáltatásként funkcionáló Ügyfélkapu jelenleg a legnépszerűbb Magyarországon, a felhasználók száma meghaladja a 2,5 milliót. A szolgáltatás...Tovább olvasomhivatali kapu
A hivatali kapu (HKP) a Központi Rendszer (KR) része. A HKP-n keresztül az igénybevevő szervezetek hitelesen tudnak fogadni elektronikus üzeneteket, illetve a hivatalok elektronikus üzenetei a hitelesen azonosított ügyfelekhez eljuttathatók....Tovább olvasominverz hibrid szolgáltatás
A papír alapú irat hiteles elektronikus irattá alakítása (inverz hibrid) szolgáltatás (KEÜSZ) keretében a szolgáltató biztosítja a papír alapú dokumentumok digitalizálását és hitelesítését, melyet követően az e-dokumentum kerül az ügymenetbe....Tovább olvasoműrlapbenyújtás szolgáltatás
A hatósági eljárásban használatos nyomtatványokat az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) programmal lehet kitölteni. Az ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás (ÁBT) egy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ), ahol a szolgáltató letölthető alkalmazással biztosítja az...Tovább olvasomszabad szoftver
A szabad szoftver fogalmát a Free Software Foundation (FSF) definiálta. Egy szoftver akkor szabad, ha teljesülnek a következő feltételek. Tetszőleges célra történő szabad felhasználás: a programot bármilyen személy vagy szervezet...Tovább olvasomiratáthelyezési szolgáltatás
Az iratkezelő rendszerek közötti iratáthelyezés (BIÁSz) szolgáltatás (KEÜSZ) célja, hogy ellássa az iratkezelő rendszerek közötti elektronikus, biztonságos iratáthelyezést, melyen keresztül az iratképző szervek (közfeladatot ellátó szervek) hivatalos ügyeiket elektronikus formában...Tovább olvasomdokumentumhitelesítés (azonosítás)
Az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (AVDH) olyan központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ), amely keretében a szolgáltató az ügyfél által rendelkezésre bocsátott nyilatkozatot az általa igazolt személyhez rendeli, majd a személyhez rendelést...Tovább olvasomkockázatkezelés (informatika)
A kockázatkezelés (szűkebb értelemben) az elektronikus információs rendszerre ható kockázatok csökkentésére irányuló intézkedésrendszer kidolgozása. A kockázatkezelési tevékenység tágabb értelemben a kockázatkezelés teljes folyamatára kiterjed: a kockázatok azonosítására, felmérésére, a kockázatok...Tovább olvasomokos város
Az okos város olyan település, ahol megvalósul a fizikai, digitális és humán rendszerek hatékony integrációja az épített környezetben, hogy fenntartható, prosperáló és inkluzív jövő biztosítson lakóinak. Településfejlesztési szempontból az okos...Tovább olvasomplatform szolgáltatás
Platform szolgáltatás (PaaS: Platform as a Service): az alkalmazások üzemeltetéséhez szükséges környezetet biztosítja. Az ügyfél alkalmazásait a szolgáltató telepíti a felhő infrastruktúrára. A felhasználó felügyelheti a telepített alkalmazásokat, illetve azok...Tovább olvasomszélessávú hálózat
A szélessávú hálózat alkalmas a hálózatba kötött számítógépek (eszközök) között nagyobb adatállományok, adatcsomagok (pl. hang- és képanyagok) valósidejű átvitelére. A hozzáférés megvalósulhat vezetékes (technológiától függően változó, jellemzően 20-250 Mbit/s, de...Tovább olvasomkormányzati hitelesítés
A Kormányzati Hitelesítés Szolgáltatás (GovCA) keretében történik az elektronikus aláírás célú minősített és fokozott biztonságú tanúsítványok kiadása, az azonosítási célú tanúsítványok, továbbá a titkosítási célú tanúsítványok kiadása, a kulcs-letét szolgáltatás,...Tovább olvasomzárt szoftver
Szerzői jogi védelem alá tartozik a számítógépi programalkotás és a hozzá tartozó dokumentáció (szoftver) akár forráskódban, akár tárgykódban vagy bármilyen más formában rögzített minden fajtája, ideértve a felhasználói programot és...Tovább olvasomszemélyes csatorna
A személyes csatorna, mint két, vagy több ember közötti közvetlen kommunikáció, a hivatal és az ügyfél közötti kapcsolattartás hagyományos formája. Az ügyfélcsatornák közül még mindig kiemelt jelentőséggel bír a személyes...Tovább olvasom