telefonos csatorna
Napjainkra jellemző a személyes, telefonos és webes (webes szolgáltatások és mobil alkalmazások) kommunikációs csatornák harmónikus együttműködése, integrálódása. A telefonos csatorna átmenetet képez a személyes és az elektronikus csatorna között. Biztosítja a személyek (ügyfél és ügyintéző) közötti kapcsolatot (telefon segítségével), áthidalva a térbeli és időbeli korlátokat. Fő előnye, hogy nem igényel internet hozzáférést, digitális írástudást, speciális eszközt, hiszen az emberek túlnyomó többsége rendelkezik telefonnal. A tájékoztatáson kívül – telefonos azonosítást (RKTA) követően – lehetőséget biztosít ügyintézésre is. A modern hívásközpontok (call centerek), ügyfélkapcsolati központok (contact centerek) technológiai megoldásai biztosítják a korszerű ügyfélmenedzsmentet, a hagyományos telefonkapcsolatot kiegészítve webszolgáltatásokkal (internetes üzenetküldés, csevegés, internetes telefonálás stb.), építve a szakmai információs háttértámogatásra (pl. tudástárakra).
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
digitális kompetencia
A digitális kompetencia az elektronikus média magabiztos és kritikus alkalmazása munkában, szabadidőben és a kommunikáció során (a tudás alapú társadalom egyik kulcskompetenciája). Az IKT alkalmazásával kapcsolatos készségek a legalapvetőbb szinten...Tovább olvasomVoIP
Az internetprotokoll (IP) feletti hangátvitel (VoIP) a kommunikáció olyan formája, ahol a hagyományos telefon helyett a beszélgetés IP alapú hálózaton folyik. Az IP-telefonnak létezik hardveres és szoftveres változata is. Az...Tovább olvasomfenyegetés (informatika)
A fenyegetés (veszély) minden olyan lehetséges művelet, esemény, vagy mulasztásos cselekmény, amely sértheti az elektronikus információs rendszer vagy az elektronikus információs rendszer elemei védettségét, biztonságát. Külső fenyegetések (External Threats) esetén...Tovább olvasomminősített elektronikus aláírás
A minősített elektronikus aláírás olyan, fokozott biztonságú elektronikus aláírás, amelyet minősített elektronikus aláírást létrehozó eszközzel állítottak elő, és amely elektronikus aláírás minősített tanúsítványán alapul. Minősített aláírást minősített bizalmi szolgáltató nyújthat....Tovább olvasomszemélyre szabott ügyintézési felület
A személyre szabott ügyintézési felület (SZÜF) a jogszabályban kijelölt szolgáltató által nyújtott olyan, az ügyfél által személyre szabható internetes alkalmazás (KEÜSZ) , amely az azonosított ügyfél számára egységesen elérhető lehetőséget...Tovább olvasomweb
A világháló (World Wide Web, WWW, web) az interneten működő, egymással hiperhivatkozásokkal összekötött dokumentumok rendszere. A weben böngészők, keresők segítségével, címláncokon (hiperlinkeken, hiperhivatkozásokon) keresztül érhetünk el információforrásokat (tartalmakat). A világháló...Tovább olvasomszolgáltatási szintek
Az Európai Bizottság 2001-ben meghatározta a leggyakrabban keresett 20 (Magyarországon 27) leggyakrabban keresett közszolgáltatást, valamint kidolgozott az elektronikus közszolgáltatások értékelésére egy négyfokú skálát. 1. szint: információs, tájékoztató szolgáltatás. 2. szint:...Tovább olvasomszámítógép
A számítógép (computer) olyan univerzális elektronikus adatfeldolgozó berendezés, amely műveletek sorozatát képes elvégezni emberi beavatkozás nélkül, előre megírt program alapján. A számítógépek képesek bemenő adatok fogadására, előre programozott műveletek végrehajtására...Tovább olvasomhivatali kapu
A hivatali kapu (HKP) a Központi Rendszer (KR) része. A HKP-n keresztül az igénybevevő szervezetek hitelesen tudnak fogadni elektronikus üzeneteket, illetve a hivatalok elektronikus üzenetei a hitelesen azonosított ügyfelekhez eljuttathatók....Tovább olvasomtudástár
A tudástár (tudásbázis) a tudásanyagok gyűjteménye (adatbázisa). A tudástár szűkebb értelemben egy fogalomtár (lexikon, szótár), de tágabb értelemben egy adott területhez, témához kapcsolódó összes információ (fogalmak, ismertetők, GYIK, sablonok és...Tovább olvasomszerver
A kiszolgáló (szerver) általában olyan nagy teljesítményű számítógép, amely más számítógépek számára erőforrásokat, vagy szolgáltatásokat biztosít. A szerverek feladata a felhasználók azonosítása, a jogosultságkezelés, a központi adattárolás és szolgáltatások kiajánlása...Tovább olvasomadatbiztonság
Az adatbiztonság (az informatikai védelem része), az adatok védelme érdekében megtett technikai és szervezési intézkedések, kialakított eljárási szabályok. Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védeni kell különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás,...Tovább olvasominverz hibrid szolgáltatás
A papír alapú irat hiteles elektronikus irattá alakítása (inverz hibrid) szolgáltatás (KEÜSZ) keretében a szolgáltató biztosítja a papír alapú dokumentumok digitalizálását és hitelesítését, melyet követően az e-dokumentum kerül az ügymenetbe....Tovább olvasomközigazgatási informatika
Az informatika a számítógépes információrendszerek tudománya, amely elméletet, szemléletet és módszertant ad e rendszerek tervezéséhez, fejlesztéséhez, szervezéséhez és üzemeltetéséhez a hatékonyabb működés érdekében. Magába foglalja az információ feldolgozásának, tárolásának és...Tovább olvasomkormányzati célú hálózat
Kormányzati célú hálózatok: Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG), Egységes Digitális Rádiótávközlő Rendszer (EDR), Zártcélú Rendészeti Hálózat (ZRH), KÖZNET, K-600/KTIR. Az NTG a közigazgatási, rendvédelmi (bevándorlási) szervezetek teljeskörű távközlési hálózati szolgáltatási igényeit...Tovább olvasoműrlapbenyújtás szolgáltatás
A hatósági eljárásban használatos nyomtatványokat az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) programmal lehet kitölteni. Az ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatási szolgáltatás (ÁBT) egy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ), ahol a szolgáltató letölthető alkalmazással biztosítja az...Tovább olvasominfrastruktúra szolgáltatás
Infrastruktúra szolgáltatás (IaaS: Infrastructure as a Service): a kiszolgálói hardvert (virtuális szervereket, tárhelyet, hálózati kapcsolatot, számítási kapacitást) és alap – rendszer – szoftvereket szolgáltat. Az ügyfél ezekre az alapvető informatikai...Tovább olvasomSMS
Az SMS mobiltelefonnal (vagy tömeges SMS küldő alkalmazással) küldött, rövid terjedelmű (meghatározott karakterszámú) szöveges üzenetet kézbesítő szolgáltatás. Egy SMS hossza 160 karakter, de számos telefon hosszabb üzeneteket is képes küldeni...Tovább olvasomadóazonosító jel
Az adózással kapcsolatos nyilvántartás azonosító kódja az adóazonosító jel. Az azonosító kód személyes adat, ezért azt kezelni és továbbítani csak törvényben meghatározott szabályok szerint lehet. Felépítése: az 1. számjegy konstans...Tovább olvasomalapnyilvántartás
Alap-vagy köznyilvántartások az adott területen élő személyek, működő szervezetek, események adatait közhiteles módon tárolják. A nyilvántartások vezetését, az említett területeken végbemenő változások aktualizálását rendszerint törvények rögzítik. Az országos alapnyilvántartások azonos...Tovább olvasom