elektronikus csatorna

Az elektronikus csatorna az elektronikus ügyfélszolgálati felületek használata (tájékoztatásra, információcserére, vagy éppen ügyintézésre). A kommunikációs folyamatban a küldő és a fogadó között az üzenet közvetítését elektronikus csatorna (web) biztosítja. A kommunikáció lehet egyirányú (pl. weblapok tájékoztatói), vagy kétirányú (interakciót biztosító szolgáltatások). A technológiai fejlődés eredményeként egyre nagyobb szerepet kapnak az elektronikus (telefonvonal, üvegszál, vezeték nélküli hálózat, műholdas kapcsolat, mobilhálózat) csatornák. Egyre gyakoribb az e-mail, fax, SMS, chat, internetes telefon (VoIP) alkalmazás, a webes felület és fórum használata a kommunikációra. A virtuális ügyfélszolgálat egyetlen, egységes online felületen biztosítja a kapcsolatot a hálózaton (is) elérhető közigazgatási/közszolgáltatási szervezetekkel és szolgáltatásaikkal. A szolgáltatások egy része teljesen nyilvános, másik része azonosítást igényel (ezen belül egyedien a személyre szabott rész).

Tudományterület:

Forrás:

Shannon, C. E., Weaver, W.: The mathematical theory of communication, University of Illinois Press, Urbana, Illinois, 1949 Gáspár Mátyás: A korszerű ügyfélszolgálati rendszerek szervezése és működése. Kiegészítő tananyag az ügyfélszolgálati munkatársak gyakorlati továbbképzéséhez, Budapest, 2008, pp. 39. (http://docplayer.hu/275719-A-korszeru-ugyfelszolgalati-rendszerek-szervezese-es-mukodese.html)

Szerző:

Relációk