virtuális ügyfélszolgálat

Az interaktív virtuális ügyfélszolgálati (IVÜSZ) rendszerben az igénybevevő az interaktív virtuális ügyfélszolgálatot biztosító ügyintézővel kép vagy hang kapcsolatba, illetve alkalmazás függő adatkapcsolatba kerül. Az interaktív virtuális ügyfélszolgálati szolgáltatásnál az ügyfél elektronikusan időpontot foglal (akár közvetlenül az illetékes ügyintézőhöz), majd elektronikus úton lép kapcsolatba (a megadott időpontban) az ügyintézővel. A szolgáltatás biztosítja, hogy az ügyfélnek az ügyintézővel kép és hang kapcsolata legyen (amennyiben az ügyfélnél a feltételek adottak). Elektronikus dokumentumot is tudnak cserélni, és az elektronikus űrlap kitöltését az ügyintéző közvetlenül tudja támogatni (távoli eléréssel). A szolgáltatás az ügyfél azonosításához kötött, így az azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítéssel (vagy elektronikus aláírással) az ügyfél hitelesíteni tudja a közösen elkészített kérelmet, amit ezt követően elektronikusan be is nyújthat.

Tudományterület:

Forrás:

83/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet - a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról 170/A. § (hatálytalan 2017.01.01-től)

Szerző:

Relációk