virtuális ügyfélszolgálat
Az interaktív virtuális ügyfélszolgálati (IVÜSZ) rendszerben az igénybevevő az interaktív virtuális ügyfélszolgálatot biztosító ügyintézővel kép vagy hang kapcsolatba, illetve alkalmazás függő adatkapcsolatba kerül. Az interaktív virtuális ügyfélszolgálati szolgáltatásnál az ügyfél elektronikusan időpontot foglal (akár közvetlenül az illetékes ügyintézőhöz), majd elektronikus úton lép kapcsolatba (a megadott időpontban) az ügyintézővel. A szolgáltatás biztosítja, hogy az ügyfélnek az ügyintézővel kép és hang kapcsolata legyen (amennyiben az ügyfélnél a feltételek adottak). Elektronikus dokumentumot is tudnak cserélni, és az elektronikus űrlap kitöltését az ügyintéző közvetlenül tudja támogatni (távoli eléréssel). A szolgáltatás az ügyfél azonosításához kötött, így az azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítéssel (vagy elektronikus aláírással) az ügyfél hitelesíteni tudja a közösen elkészített kérelmet, amit ezt követően elektronikusan be is nyújthat.
Tudományterület:
Forrás:
Szerző:
Relációk
elektronikus közzétételi kötelezettség
Az Infotv. szabályozza az elektronikus közzétételi kötelezettséget. A törvény alapján kötelezően közzéteendő közérdekű adatokat internetes honlapon, digitális formában, bárki számára, személyazonosítás nélkül, korlátozástól mentesen, kinyomtatható és részleteiben is adatvesztés és...Tovább olvasomfokozott biztonságú elektronikus aláírás
A fokozott biztonságú elektronikus aláírás kizárólag az aláíróhoz köthető, alkalmas az aláíró azonosítására, olyan, elektronikus aláírás létrehozásához használt adatok felhasználásával hozzák létre, amelyeket az aláíró nagy megbízhatósággal kizárólag saját maga...Tovább olvasomtársadalombiztosítási azonosító jel
Az egészségügyi, a szociális és a társadalombiztosítási és a magánnyugdíj rendszerrel kapcsolatos nyilvántartások azonosító kódja a társadalombiztosítási azonosító jel (TAJ szám). Felépítése: az 1-8. számjegy egy folyamatosan kiadott egyszerű sorszám,...Tovább olvasominformációrendszer
Az információs rendszer (IR) az adatok, információk kezelésére használt eszközök (környezeti infrastruktúra, hardver, hálózat és adathordozók), eljárások (szabályozás, szoftver és kapcsolódó folyamatok), valamint az ezeket kezelő személyek együttese. (az eÜgyintézési...Tovább olvasominformációmenedzsment
Az információmenedzsment magában foglalja a szükséges információ előállítását, beszerzését, hozzáférhetővé-tételét, kihasználását az információs környezet menedzselésével, az információszerzés eljárásainak optimális megszervezésével (beleértve az erőforrásokkal való gazdálkodást és felhasználásuk optimális együttesének kialakítását),...Tovább olvasomkriptográfiai kulcs
A kriptográfiai kulcs olyan kriptográfiai transzformációt vezérlő egyedi jelsorozat, amelynek ismerete a kriptográfiai transzformáció elvégzéséhez, különösen az elektronikus aláírás vagy bélyegző előállításához vagy ellenőrzéséhez szükséges. Az e-aláírás szolgáltatás igénylésekor (pl....Tovább olvasomszemélyes csatorna
A személyes csatorna, mint két, vagy több ember közötti közvetlen kommunikáció, a hivatal és az ügyfél közötti kapcsolattartás hagyományos formája. Az ügyfélcsatornák közül még mindig kiemelt jelentőséggel bír a személyes...Tovább olvasomelektronikus közszolgáltatás
Elektronikus közszolgáltatás fogalmát 2009-ben vezette be az Ekszt. Az elektronikus közszolgáltatás fogalma kiterjed a törvény által elektronikus szolgáltatás nyújtására kötelezettek, valamint az egyéb elektronikus szolgáltatást nyújtó szervezetek törvényben szabályozott hatósági...Tovább olvasomintranet
Az intranet egy hálózaton belüli hálózat. Az intranet az interneten megszokott eszközöket biztosítja a vállalaton, intézményen belüli használatra, de amíg az internet nyílt, az intranetet csak a belső szervezet jogosultságokkal...Tovább olvasomkormányzati felhő
A Kormányzati Felhő (KOF) egy egységes, központosított, rendszeres biztonsági audittal üzemeltetett, virtuális infokommunikációs infrastruktúra, ahol az operációs rendszer és alkalmazások üzemeltetője továbbra is a közigazgatási szervezet marad. A felhőalapú szolgáltatás...Tovább olvasomtáblázatkezelő
A közigazgatásban felhalmozódó nagy mennyiségű adat elemzésére, kimutatások, statisztikák készítésére táblázatkezelő program használható. A táblázat celláiba adatokat rögzítve, képletek és függvények (matematikai, statisztikai, logika, pénzügyi, kereső stb.) alapján azokból származtatott...Tovább olvasomszolgáltatási szintek
Az Európai Bizottság 2001-ben meghatározta a leggyakrabban keresett 20 (Magyarországon 27) leggyakrabban keresett közszolgáltatást, valamint kidolgozott az elektronikus közszolgáltatások értékelésére egy négyfokú skálát. 1. szint: információs, tájékoztató szolgáltatás. 2. szint:...Tovább olvasomelektronikus dokumentumtár
Az elektronikus dokumentumtárolási (EDT) szolgáltatás (KEÜSZ) feladata, hogy a közfeladatot ellátó szervek iratkezelő és dokumentumkezelő szoftverei, illetve specifikus szakalkalmazásaik (szakrendszerei) számára elektronikus dokumentumaik távoli tárolását, hiteles megőrzését illetve a tárolt...Tovább olvasomszerver
A kiszolgáló (szerver) általában olyan nagy teljesítményű számítógép, amely más számítógépek számára erőforrásokat, vagy szolgáltatásokat biztosít. A szerverek feladata a felhasználók azonosítása, a jogosultságkezelés, a központi adattárolás és szolgáltatások kiajánlása...Tovább olvasomrendelkezés nyilvántartás
Rendelkezési nyilvántartás (RNY) olyan központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ), amelynek keretein belül a szolgáltató a természetes személyek ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván. A szolgáltatás lehetővé teszi a rendelkezések megtételét azonosítási,...Tovább olvasomközponti azonosítási ügynök
A központi azonosítási ügynök (KAÜ) szolgáltatás (KEÜSZ) keretében a szolgáltató az elektronikus ügyintézést biztosító szerv számára elérhetővé teszi a vele együttműködő azonosítási szolgáltatásokat. Az ügynöki szolgáltatáson keresztül elérhető valamennyi, a...Tovább olvasominformációs társadalom
Az információs társadalom a társadalmi együttélés egy új módja, ahol az információ hálózatba szervezett tárolása, előállítása, áramlása stb. játssza a központi szerepet. A fogalomnak számos definíciója és megközelítési módja ismert....Tovább olvasomhibrid szolgáltatás
Az elektronikus irat hiteles papír alapú irattá alakítása hibrid szolgáltatás (KEÜSZ) keretében a szolgáltató (Magyar Posta Zrt.) a 451/2016. Korm. rendeletben meghatározott rögzített módon, meghatározott formai és tartalmi elemek megjelenítésével...Tovább olvasomokos eszköz
Internet of Things (IoT, dolgok internete) egy társadalmi-technológiai keretkoncepció, ami azt írja le, hogy termékek, tárgyak, eszközök online összekapcsolódnak, egymással kommunikálnak, feladatokat hajtanak végre, anélkül, hogy ehhez feltétlenül felhasználói kezelőfelület...Tovább olvasommagán felhő
Magán felhő (Private Cloud): a szolgáltatást nyújtó teljes kiszolgálói infrastruktúra (hardver, szoftver) kizárólag az adott szervezet számára van fenntartva, nem kell osztozni azokon másokkal. Az adatközpont elhelyezkedhet az ügyfélnél, vagy...Tovább olvasom