merchandising szerződés

A szerződés célja az értékesítési volumen növelése, más művek, árucikkek, vagy szolgáltatások kelendőségének fokozása. A szerződés keretében az engedély megadására kerül sor, amely engedély vonatkozhat valamely ismert személy képmásának, nevének vagy hangjának a használatára, valamely sportoló nevére, képmására, vagy sportcsapat nevére, képmására, avagy valamely szerzői mű tekintetében a használatra, másodlagosan pedig a felhasználásra vonatkozóan. A szerződő felek tekintetében a merchandiser az, aki engedélyt kap a felhasználásra, amely felhasználás marketing vagy kereskedelmi tevékenysége során történik, alapvetően értékesítés-ösztönzés céljából. A merchandiser az engedély fejében a szerződésben megállapított díjat köteles a jogosult részére teljesíteni

Tudományterület:

Forrás:

Papp Tekla (szerk.): Atipikus szerződések, Opten Kiadó, 2015. Budapest [346-376.o.]

Relációk