generációmenedzsment

A generációmenedzsment a stratégiai alapú, integrált emberierőforrás-gazdálkodás humán folyamatainak és humán funkcióinak jelentős hányadára hatást gyakorló, a munkahelyeken együtt foglalkoztatott, de más-más életkorú munkavállalók tevékenységének összehangolására, együttműködésük erősítésére, az életkorukból adódó különbségek áthidalására, eltérő céljaik, motivációik egyeztetésére, a munkavégzésük során mutatott erősségeik tudatos kiaknázására, a szervezeti tudás megtartására, az innovativitás, a kreativitás, a flexibilitás növelésére, a minőségi munkavégzés és a versenyképesség fokozására törekvő menedzsmenttechnika. A generációmenedzsment az eltérő munkaértékekkel, a preferenciákkal, a technológiához való viszonnyal, a motivációval, az ösztönző erőkkel, a hatalomhoz való viszonnyal, a fejlesztések elfogadásával, a karrierigényekkel és az elkötelezettséggel foglalkozik. A generációmenedzsment által érintett korcsoportok: a veteránok, a baby-boom, az X, az Y, a Z és az alfa generációk.

Forrás:

Biba Sándor: Generációmenedzsment. In.: Dr. Szabó Szilvia - Dr. Szakács Gábor: Közszolgálati HR-menedzsment. NKE Szolgáltató Nonprofit Kft. Budapest, 2015 (111-116. o.)

Relációk