humán szolgáltató és módszertani központ

A multinacionális cégek fokozatos térnyerésével és a globalizáció következtében, a költség-hatékony, versenyképes működés jegyében, az integrált emberierőforrás-gazdálkodás megvalósításának szándékával felállított központokat nevezik szolgáltató központoknak (Shared Services Center/SSC). A szolgáltató központok elsősorban az emberierőforrás-gazdálkodás adminisztratív terheit kívánják egységes módszertan és eljárásrend alapján, az informatika kínálta lehetőséget kiaknázva, gyors és pontos működést biztosítva, központosítottan megoldani. A szolgáltató és módszertani központok tevékenysége kiegészül az emberierőforrás-gazdálkodás minőségét, hatékonyságát, fenntarthatóságát növelő módszertani és szakmai támogatással. Az elmúlt évtizedek kedvező és kedvezőtlen tapasztalatait felhasználva fokozatosan formálódnak, fejlődnek, felhasználó baráttá válnak ezek a központok, és a közszolgálati szektorban is egyre nagyobb számban jelennek meg.

Forrás:

Karoliny Mártonné: Áttekintés az emberi erőforrás menedzsmentről. In.: Karoliny Mártonné-Poór József: Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv. Rendszerek és megoldások. 5. átdolgozott kiadás Complex Kiadó Jogi és Üzleti Tartalomszolgáltató Kft. Budapest, 2010. (43-50. o.).

Relációk