interim menedzsment

Az interim menedzsmentet főleg az állami szektorra jellemző hosszabb felmondási idő okozta magas elbocsájtási költségek csökkentése érdekében kezdték alkalmazni az emberierőforrás-gazdálkodás területén is, mégpedig úgy, hogy a szervezeten kívülről érkező vezetőket rövid távon, határozott, ezért átmenetinek tekintett időre, meghatározott feladat ellátásával bízzák meg. A projektmunkák elterjedésével az interim jellegű munkavégzés iránti igény jelentősen megnőtt nemcsak a versenyszektorban, de a közszolgálatokon belül is. Az interim menedzsmentet annak gyorsasága, professzionalitása, hatékonysága, széleskörű felkészültsége és tapasztalata, objektivitása, valamint rugalmas alkalmazhatósága miatt veszik igénybe. Az interim menedzsment legjellemzőbb felhasználási területei: hiánymenedzsment, krízismenedzsment, projektmenedzsment, szakértői menedzsment, humánmenedzsment.

Forrás:

Poór József: Az emberi erőforrás menedzsment külső szolgáltatói. In.: Karoliny Mártonné-Poór József: Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv. Rendszerek és megoldások. 5. átdolgozott kiadás Complex Kiadó Jogi és Üzleti Tartalomszolgáltató Kft. Budapest, 2010. (116-117. o.)

Relációk